Att hålla kontakten med bostadssökande behöver inte ta mycket av din tid. Med vår funktion Standardmeddelanden kan du spara färdiga meddelanden i din inkorg och återanvända dem vid behov. Det passar perfekt när du vill ställa frågor om sysselsättning, be om referenser, bjuda in till visning eller vänligt tacka nej om bostaden redan är uthyrd.
Skapa ett standardmeddelande – steg för steg
Följ vår enkla guide för att snabbt komma igång med standardmeddelanden:
1. Klicka på Standardmeddelanden under chattboxen.
2. Klicka på Skapa för att skriva ett standardmeddelande.
3. Fyll i ditt standardmeddelande, inkludera titel och sedan det meddelande du önskar i textrutan.
Titeln är endast synlig för dig i din översikt över standardmeddelanden och är därför inte synlig för de sökande.
I textrutan skriver du det meddelande som du vill sätta in i din svarsruta på i inkorgen.
När du känner dig färdig klickar du på Skapa igen för att avsluta.
4. För att använda ett standardmeddelande – klicka på det. Meddelandet visas då automatiskt i chattboxen, där du fortfarande har möjlighet att redigera det innan du skickar.
5. När du känner dig helt nöjd klickar du på skicka.
Återkoppla smidigt till flera sökande samtidigt
Vill du bjuda in flera bostadssökande till en visning eller skicka samma information till flera personer? Med Standardmeddelanden slipper du skicka meddelanden ett i taget, vilket gör att du sparar mycket tid.
Så här gör du
Gå till Förfrågningar och markera de personer du vill kontakta genom att klicka i rutan bredvid deras foto.
Klicka sedan på Standardmeddelanden och välj det meddelande du vill skicka. Varje sökande får meddelandet som ett individuellt meddelande i sin egen chatt – utan att se att det skickats till fler.
Du kan enkelt redigera eller radera dina sparade standardmeddelanden när som helst.
Standardmeddelanden är bara ett av många smarta verktyg som du får tillgång till som hyresvärd på BostadsPortal. Vårt mål är att göra bostadsuthyrningen trygg och effektiv.